Франчайзинг және оның Қазақстандағы болашағы.

Марина Ткачева
05.09.2016

Франчайзинг – нарықтық өзара әрекеттесу субъектілері арасындағы коммерциялық келісімнің бір түрі. Мұндай концессия процесінде франчайзерфранчайзиге (екінші тарапқа) белгілі бір бизнесті жүргізу құқығын береді. Франчайзи шартта белгіленген ақыға (роялтиге) франчайзердің эмблемалары мен брендтерін пайдалануға да құқылы.

Қазақстанда франчайзинг Кеңес Одағы кезінде пайда болды. Біртіндеп ондаған компаниялар атақты брендпен даму құқығына ие бола бастады. Осыдан екі жыл бұрын біздің елде басқа елдердің 150-ден астам бренді болмаса, бүгінде олардың саны 350-ге жетті . Қазақстанда кәсіпкерліктің бұл түрі арнайы қормен ғана емес, заңмен де қолдау көрсетеді.

Франчайзингтің ең көрнекті өкілдері: Coca-Cola,Pepsi , McDonalds,Baskin Robins . Тікелей Қазақстанда кәсіпкер Камал Исабеков франчайзингті іс жүзінде қолдана алды. Ол Tiffany брендінің американдық франшизасының иегері болды және оны біздің елде айтарлықтай нәтижелі дамытуда.

franchise7.jpeg

Дүние жүзінде 20 мыңға жуық әртүрлі франчайзингтер бар. Оның 30%-ы қоғамдық тамақтандыруға, тағы 30%-ы басқа қызмет түрлеріне, 20%-ы автокөліктерді, оларға керек-жарақтардың барлық түрлерін сатуға, сатудан кейінгі сервисті жүзеге асыруға тиесілі. Ал мұның барлығының 10 пайызы ғана өндірістегі франчайзинг.

Қазақстандағы франчайзингтің қазіргі үлесі туралы айтатын болсақ, 2015 жылғы жағдай бойынша бұл көрсеткіш небәрі 3% құрайды. Біздің соңғы бағалауымыз бойынша ол кейіннен 35%-ға дейін көтерілуі мүмкін. Салыстыру үшін, дамыған елдерде бұл үлес 50% құрайды. Қазіргі уақытта отандық франчайзингтердің саны 25-ке жетеді, алайда бес жылдан кейін олардың саны 60-қа жетуі мүмкін.

Франчайзингтің қалыптасу тарихы

Франчайзинг әйгілі Singer тігін машиналарын сату мен қызмет көрсетуден бастау алды. Оларды өндіру және тарату бойынша компанияның негізін қалаушы Исаак Сингер болып табылады. 1851 жылдың өзінде-ақ Singer тігін машинасы компаниясы франшизаны беру туралы келісім-шарттар жасады. Аман қалған жазбаша құжаттарға сәйкес, Америка штатының бірнеше штатының ашық алаңдарында тігін машиналарын жөндеуге және таратуға рұқсат етілген.

Америка Құрама Штаттарында тауарлық франчайзингтің дамуы 1920 жылы басталды . Импорттаушылар ірі дүкендердің иелерімен қарым-қатынастың белгілі бір үлгісін құрды. Осылайша, көтерме сатушы сауда үйінің эмблемасын пайдаланып, жеке адалдығын жоғалтпай, сауда кәсіпорындарына көптеген бонустар алуға мүмкіндік берді.

1930 жылдардағы дағдарыстан кейін АҚШ-та франчайзингті мұнай өңдеу бизнесімен айналысатын кәсіпорындар қолдана бастады. Осы кезеңнен бастап желілік типтегі алғашқы жанармай құю станцияларының пайда болуы және олардың санының одан әрі көбеюі басталды.

1945 жылы McDonalds желісінің болашақ иесі Рэй Крок Сан-Бернардино қоғамдық тамақтандыру мекемесінің даңқы мен сұранысының құпиясына қызығушылық танытты. Кейіннен Рэй Крок осы табысты мекеменің негізін қалаушылармен өзара ынтымақтастыққа кірісті, сонымен қатар ұқсас мейрамханаларды сатып алуға және сатуға рұқсат алды.

Қазақстанда тауар таңбасының «жалдауының» қалыптасу тарихы 1994 жылы Coca-Cola зауытының ашылуынан басталады. Одан кейін елге өнім әкелініп қана қоймай, оны тікелей Қазақстанда өндіру де қолға алынды.

Біраз уақыттан кейін Қазақ Республикасында алғаш рет 5 жұлдызды халықаралық қонақ үй пайда болды. Әрі қарай, Рахат Палас Hyatt Regency франчайзингтік қонақ үйлері желісіндегі жетіспейтін буын болды.

90-жылдардың ортасына қарай. елде сәнді шетелдік бутиктер пайда болды. Олардың ішіндегі пионері Adidas дүкені болды.

90-шы жылдардың соңында франчайзинг әдістері Seimar өнімдерін тарату схемасында байқалды. Бұл корпорацияның сату аймақтары дәл осылай жобаланып, әртүрлі кәсіпкерлер олардың франчайзилері ретінде әрекет етті.

1999 жылы Қазақстан Республикасының ең ірі мегаполисі – Алма-Атада «Баскин Робинс» лицензиясы бар алғашқы мейрамхана ашылды.

2002 жыл – Қазақстан Республикасының No330 «Франчайзинг туралы» Заңы қабылданды.

Қазақстандағы франчайзингтік мекемелер

Франчайзингтің пайда болуы және одан әрі дамуы кейбір мамандандырылған және мамандандырылған емес институттардың болуына байланысты мүмкін болды. Олардың ішінде:

  1. Меншік ғылыми-зерттеу институты . Ол тауар белгілерінің айналымын реттеу және франчайзингтік келісімдерді тіркеу үшін құрылған.
  2. Еуразиялық Франчайзинг Ассамблеясы . Бұл агенттіктің негізгі міндеті лицензия алуға және франчайзингке қызығушылық танытқан кәсіпкерлерге қайырымдылық негізде кеңес беру болып табылады.
  3. Шағын кәсіпкерлікті қолдауға маманданған «Даму» Даму Қоры . Оның пайда болуымен кәсіпкерлер франчайзингке ие болу үшін қолжетімді жеңілдетілген шарттармен несие ала алды.

Қазақстандағы кейбір банктер мен жеке ұйымдар да франчайзингте мемлекеттік және жеке кәсіпорындарға жан-жақты қолдау көрсетеді.

Франчайзингтік кәсіпорын ашудың негізгі бағыттары

Егер біз франчайзингтік кәсіпорын ашу тиімді болатын ең жақсы салаларды ескеретін болсақ, онда Қазақстанда бұл сауда немесе дистрибьюторлық франчайзинг болып табылады. Бұл тенденция франчайзингтің бизнес форматы басым болатын батыс аймақтардан біршама ерекшеленеді.

Халықаралық компаниялар қазақстандық серіктестермен тікелей ынтымақтастықты бастауға асықпайды. Олар Қазақстанға франчайзингтерді ресейлік немесе түрік франчайзилері болып табылатын делдалдар арқылы беруді жөн көреді.

Бір қызығы, франчайзингтік негізде бизнес ашудың ең жақсы аймағын сауда деп санауға болады. Ең жарқын мысал - әйгілі Columbia спорттық киім бренді, ол қазір өз өнімдерін франчайзинг арқылы таратуға толығымен дерлік көшті.

Барлық McDonald's мейрамханаларының тек 15% корпорацияға тиесілі . Қалғандары франчайзидің меншігі болып табылады. Бұл корпорациямен жасалған келісім-шарттардың қатал шарттарына қарамастан, осы танымал брендпен мекемелер ашуға сұраныс азаймайды.

BigBoss порталының рейтингі бойынша франчайзингтер арасында ең танымалы қоғамдық тамақтандыру саласында («33 пингвин», Metro, Traveller's coffee, «Kroshka Potato»), медициналық зертханалардың франшизалары («Gemotest» және «Invitro») , IT-компаниясы «2GIS» , матрацтар өндіруші «Ascona», беларусьтік іш киім «Milavitsa» бренді, «Begemotik» балалар ойыншықтары дүкені. Сәйкесінше, франчайзингтік кәсіпорындар осы аудандарда жиі ашылады . Қазір шетелде демалыс ұйымдастыру саласы да қарқын алуда. Сонымен, ісін жаңа бастаған кәсіпкерлер туристік фирманың «Бізбен бірге барайық»франшизасына қызығушылық танытып отыр. Бұл бекер емес, өйткені бұл нарықта беделді және оның франчайзилеріне жан-жақты қолдау көрсететін ірі компанияның атымен табысты бизнес құру мүмкіндігі. Соңғысы жұмыс мәселелері бойынша кеңес беруді де, қызметкерлерді оқытуды да, маркетингтік материалдармен қамтамасыз етуді, жарнамалық науқандарды жүргізуге және клиенттік базаны дамытуға көмектесуді қамтиды.

franchise8.jpeg

Қазақстандағы ең танымал франчайзингтер

Қазақстандағы франчайзингтердің тізімі өте кең, мысал ретінде мыналарды алуға болады:

Аты

Қызмет саласы

Бағасы

Өтеу

Моби кеңістігі

Жылжымалы планетарий

$4100

3 айдан 5 айға дейін

балғын сағындым

Әйелдерге арналған көлік жуу

$3100

6 айдан бастап

Рокки

бокс клубы

$37000

6 айдан 12 айға дейін

ШЫҚҚАЛАРДЫ жарқыратыңыз

Саяхат агенттігі

$12000

3 айдан 5 айға дейін

Бізбен бірге барайық

Туристтік агенттік

3000 доллардан бастап

6 ай

Том Хант

Рекрутингтік компания

$9900

4 айдан 12 айға дейін

Үлкен әлем

Туристік, визалық, иммиграциялық қызметтерді көрсету

$2143

6 айдан бастап

Бұйра

Балалар шаштаразы

$7800

12 айдан 18 айға дейін

Солнтур

Туристтік агенттік

$6400

5 айдан 6 айға дейін

1С фирмасы

Бухгалтерлік қызмет

$2100

12 айға дейін

Қазақстанда туристік агенттік ашу үшін франчайзинг қанша тұрады, оны сіз әрқашан «Бізбен бірге барайық» желісінен біле аласыз. Егжей-тегжейлі кеңес алу үшін веб-сайтта сұрау қалдырыңыз немесе бізге телефон арқылы қоңырау шалыңыз.

Алдыңғы мақала Келесі мақала
Мақала ұнады ма? Онымен әлеуметтік желілерде бөлісіңіз немесе ақпараттық таратылымға жазылыңыз!
Қызықты мақалалар аптасына бір рет жіберіледі.
Ақпараттық таратылымға жазылып, саяхат кітабын алыңыз!

Шұғыл турлар

«Поехали с нами» ұсынады

Үздік менеджерлеріміз ұсынатын тексерілген қонақ үйлер.

Сізге ұнауы мүмкін мақалалар